Im Jahr 2017 hat das Schweizer Grafikdesigner-Studio Feixen sein beeindruckendes Portfolio noch erweitert. Das Studio gestaltete die vielgelesene Schweizer Zeitung „20 Minuten“ neu, erstellte eine Hermés-Weihnachtsparfümkampagne mit Ping-Pong-Bällen und Diamanten, erstellte ein digitales Musikplakat für den Kulturabend Oto Nové Swiss und beteiligte sich an einer Kampagne für Trainer Der Lieblingstag der Fanatiker des Jahres, der Air Max Day. Aufgrund dieser bahnbrechenden Designleistungen kann man mit Sicherheit sagen, dass das Studio ein ziemlich brillantes Jahr hatte, in dem auch persönliche Leistungen erbracht wurden, und um dies zu feiern, wurde für jedes eine Animation erstellt.
“For us in 2017, things revolved around movement more than ever,” Studio Feixen’s Felix Pfäffli tells It’s Nice That.
HOW DO YOU PROCESS IN YOUR WORK?
Usually, I start with a comprehensive research. I read myself into the subject, talk with people who I think are well informed, collect images, write down thoughts and seek for correlations between the subject and the visual language. I think only when you know as much as possible about something you can design and argue. And as soon as my head is full, I wait for an idea.
WHAT INSPIRES AND INFLUENCES YOU?
Actually, everything. Life, discussions, arts, whatever. Just everything that I experienced in my life. Sometimes it is something totally random that gives me an idea. Finally every encounter triggers something. And when I’m stuck I often talk about my projects in order to gain the largest possible spectrum of ideas. In this sense, I guess my friends are my inspiration. And of course I think the more works, the more paintings, the more arts you know, the better you know how to continue the story
https://www.itsnicethat.com/articles/studio-feixen-posters-graphic-design-230118
https://www.studiofeixen.ch/